Kierowca podważa prawdziwość zdjęcia z fotoradaru. I walczy w nowotarskim sądzie - podhale24.pl
Sobota, 18 maja
Imieniny: Eryka, Aleksandry, Feliksa
Czarny Dunajec
Clouds
12°
Wiatr: 4.536 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.96 km/h Wilgotność: 71 %
Clear
12°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 92 %
Clear
13°
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
11°
Wiatr: 6.912 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
Wiatr: 6.84 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
22 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
08.02.2010, 14:23 | czytano: 15071

Kierowca podważa prawdziwość zdjęcia z fotoradaru. I walczy w nowotarskim sądzie

Powołany przez sąd specjalista zbada fotoradar strażników gminnych z Raby Wyżnej. Tak zdecydował dziś Sąd Rejonowy w Nowym Targu podczas rozprawy, w której naprzeciwko siebie zasiedli strażnik i kierowca, obwiniony o przekroczenie prędkości.

Do zdarzenia doszło 20 maja ubiegłego roku w Rokicinach Podhalańskich. Ze zdjęcia zrobionego przez fotoradar wynika, że kierowca przekroczył prędkość o 47 km/h. Obwiniony nie przyznaje się do winy. Twierdzi, że po pierwsze nie on siedział za kierownicą opla, tylko któryś z jego sezonowych pracowników, mających dostęp do samochodu, po drugie, że zdjęcie jest spreparowane przez Straż Gminną, po trzecie w końcu - że w ogóle nie może być dowodem w sprawie, bo fotoradar nie ma wymaganej homologacji.

Obwiniony to 25-letni przedsiębiorca z Harkabuza. Mężczyzna co prawda zapłacił sądowemu komornikowi, który wszczął przeciwko niemu postępowanie, niemniej z takim zakończeniem sprawy się nie zgadza. Chce zwrotu pieniędzy i uniewinniającego wyroku.

- Widziałem zdjęcie z fotoradaru i na tym zdjęciu się nie rozpoznaję - mówił obwiniony, pomimo że prowadzący rozprawę sędzia był innego zdania. - Proszę zaprotokółować, że sąd z urzędu uznaje, że to obwiniony, że to jego twarz - mówił do protokólantki. 25-latek poszedł jednak w zaparte, powtarzając, że to nie on. Stwierdził, że samochodem mógł w maju kierować każdy z ośmiu zatrudnionych u niego sezonowo pracowników, którzy mieli swobodny dostęp do auta. Który? - powiedzieć nie potrafi, a żaden z nich się mu do tego nie przyznał.

Następnie 25-latek przystąpił do ataku i przeprowadził długi wywód, z zupełnie innej beczki. - Uważam, że to zdjęcie jest niezgodne z prawem, zostało spreparowane przez straż gminną - mówił. - Komendant SG posługuje się fałszywymi dokumentami fotoradaru. Obwiniony wskazał, że numer na świadectwie legalizacyjnym urządzenia różni się od tego na zdjęciu, podkreślał też kilkakrotnie, że homologacja fotoradaru nie jest zrobiona na rzecz straży gminnej, tylko Urzędu Gminy Mszana Dolna, od którego jest wypożyczany. Wskazywał też na brak w aktach sprawy uzgodnienia pomiędzy SG a policją, w kwestii umiejscowienia urządzenia. - A jeśli takiego uzgodnienia nie było, to zdjęcie nie może być dowodem w sprawie. Wskazywał też na inne - jego zdaniem - zaniedbania, m.in. brak ustalenia kąta ustawienia fotoradaru w osi pionowej w stosunku do ruchu pojazdów, brak pomiarów temperatury i wilgotności powietrza, mających wpływ na rozchodzenie się fal. - Wszystkie te braki świadczą o nielegalnej homologacji fotoradaru i bezprawnym używaniu go przez Straż Gminną - podsumowywał. Zwracał też uwagę na fakt, że urządzenie, przenoszone z miejsca na miejsce usytuowania, winno na wszystkie te miejsca, zgodnie z ustawą o ruchu drogowym, mieć legalizację. - A było też w Bielance, od innych sfotografowanych wiem, że także gdzie indziej. Nawet tego samego dnia - mówił.

Obecny na sali sądowej strażnik gminny tłumaczył, że kamera wbudowana jest na stałe w kontener urządzenia, nie można jej wyciągnąć, nie może więc być mowy o manipulacjach. Do ustawiania fotoradaru używane są natomiast dwie zamontowane poziomice i tyczka. Starał się też przekonać sąd, że do tego typu urządzeń - różniących się od tych na trójnogu - stosuje się inne wymogi. Nie umiał natomiast wytłumaczyć, dlaczego na świadectwie homologacji nie ma tego samego numeru, co na wykonanym zdjęciu.

Po długich i ciężkich do zrozumienia przez laika wywodach adwersarzy, sąd zażądał pełnej dokumentacji fotoradaru, postanowił też o powołaniu biegłego, którego zadaniem będzie sprawdzenie, czy urządzenie spełniało normy techniczne, pozwalające na wykonanie odpowiedniego pomiaru. Rozprawę odroczono.

p/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Ukarany niesłusznie14:06, 10 sierpnia 2013
Sprawdzajcie jakie wytyczne są w instrukcji obsługi tego urządzenia . Kąt wykonania fotografii wynosi 13,2 stopnia do pobocza a kąt radaru 20 stopni bez jakichkolwiek odchyłek. Jeżeli pomiar nie spełnia wymogów instrukcji obsługi , to karalnie kierowców jest nadużyciem . Również metalowe barierki nie mogą byc na zdjęciu ponieważ odbijają promienie fali radarowej dochodzi do nieprawidłowego pomiaru . NIE DAJCIE SIĘ OSZUKIWAC tym którzy mają w tym interes . Pieniądze trafiają do gminy więc obiektywizm strażników to zwykła ściema . A szeryf opowiada o bezpieczeństwie , filmik sobie na you tubie nakręcił i udaje uczciwego obywatela , zapominając o praworządności za którą jest odpowiedzialny. Mnie zrobili fotkę na tle barierek co jest niezgodne z prawem .
rynio11:06, 30 czerwca 2013
czy zdjęcie tyłu samochodu jest dowodem
Alex23:39, 3 kwietnia 2012
Ocknijcie się! nikt nie dba o Wasze bezpieczeństwo, chodzi jedynie o kasę...to jest rzeczywistość.
lola20:48, 10 maja 2010
Boje sie o moje dzieci bo wiem krzysiu jak jezdzisz znam Cie nie od dzis i nie jeden raz Cie widzialam w akcji wiec nie mow mi ze jestes swiety na drodze i jezdzisz zgodznie z przepisami. Co do zdjecia - nie widzialam ale sedzia przysiegly bez watpliwosci stwierdzil ze to TY wiec nie rob z siebie poszkodowanego i zbitego psa tylko zachowaj sie godnie i z honorem jak mezczyzna a nie jak dzieciak unikajacy odpowiedzialnosci.

I uwazam ze to ze czepiasz sie wojta o inwestycje na kredyt w pewnym stopniu ogranicza bezpieczenstwo mojego dziecka. Ciesz sie zyciem i pozwol zyc innym
piotr19:05, 28 lutego 2010
W styczniu zrobiono mi fotkę w Witowie, Gmina Kościelisko, kod na zdjęciu nie zgadza się z numerem fotoradaru do którego przysłano Świadectwo Legalizacji Pierwotnej, ciekawe jak dzielni chłopcy z SG wytłumaczą to przed Sądem?
PPM18:53, 27 lutego 2010
Straż GM ŻAL. Pracownicy na drogach mają tzw. lizaki, a Ci jak chcą zatrzymać to rękom machają jakoś nie miałem ochoty się zatrzymać i tylko się skompromitował
lol15:34, 18 lutego 2010
:) komendant tez czlowiek a jak predkosc przekroczyl to i zaplacil - to chyba jego sprawa i jego biznes i jego kieszen i jego protfel :D policja tez za szybko jezdzi i co :D jakos sie z tym nie czaja a jeden 2giemu po fach mandatu nie da, ale radaru sie oszukac nie da :D to nie tak jak z czlowiekiem - radar nie bierze bo rak nie ma
karo15:32, 18 lutego 2010
:D:D:D skoro komendant jechal za szybko to sie mu nalezalo i zaplacil - przynajmniej nie robil z siebie kretyna publicznie tak jak mlody przedsiebiorca z harkabuzia :D Niech se ta straz bedzie i niech robi co ich zadaniem a radar rekreacyjnie niech tez wystawiaja przynajmniej mniej wypadkow na terenie gminy spowodowanych brawura i da sie przejsc przez pasy nie uciekajac przed warszawiakami co gnaja ile koni pod maska
XXXXXX10:12, 18 lutego 2010
Pan komendant ze straży gminnej w Rabie Wyżnej dostał ostatnio 500 zł mandatu jak prowadził auto!!! Dobrze mu tak!!! A juz nie mówiąc o innych pracownikach SG, bo i oni jeżdżą z dużą prędkością i przepisów nie przestrzegają. Szybko ich nie zlikwiduje pan wójt, bo przecież komendant (rodzina) by stracił pracę!!!!
7G22:16, 17 lutego 2010
Riposta do potrójnego xxx !!!!

Bredzisz aż mi Cię żal!
Żyjesz chyba w jakiejś mydlanej bańce.
Nie masz zielonego pojęcia jak działają samorządy i do jakich manipulacji są zdolne.
Zajmij się lepiej innym tematem bo ten nie jest w Twoim zakresie rozumowania.
baca20:44, 17 lutego 2010
Proponuje aby kominiarze też mieli fotoradary na wypadek spadania z dachu.
Jaki wójt taka straż gminna.
xxx20:07, 17 lutego 2010
:D:D:D brawo dla naiwniakow sluchajacych gow***rza :D pomyslcie czy ktokolwiek z osob publicznych narazilby sie na niespelnienie jakiegokolwiek wymagania? Mysle ze nie i zapewne biegly stwierdzi ze wszystko jest w porzadku :D

zal mi was :D
7G17:01, 17 lutego 2010
STRAŻ GMINNA W RABIE WYŻNEJ DO LIKWIDACJI !!!!
NIE SPEŁNIA ZADAŃ DLA KTÓRYCH ZOSTAŁA POWOŁANA. KOSZTEM KIEROWCÓW I NAKŁADANYCH NA NICH MANDATÓW WYKAZUJE SIĘ IŻ JEST SAMOFINANSUJĄCĄ SIĘ JEDNOSTKĄ O DUŻEJ SKUTECZNOŚCI I WYKRYWALNOŚCI. Na szczęście działalność straży jest warunkowo przedłużona na rok.
POPIERAM
"czesio"
kierowca ma racje byl spokoj gdy ty cym...nie bylo. niech pilnuja gminy w nocy a nie w godz od 8 do 16."
POZA TYM JEŻELI FOTORADAR RZECZYWIŚCIE NIE MA ODPOWIEDNIEJ HOMOLOGACJI CZYLI CERTYFIKATU I BIEGŁY TO POTWIERDZI A STRAŻNICY UŻYWAJĄ CIĄGLE TEGO SAMEGO APARATU TO WSZYSTKIE NAŁOŻONE MANDATY NA KIEROWCÓW BĘDZIE MOŻNA PODWAŻYĆ. TAK WIĘC POSZKODOWANI KIEROWCY PRZEZ STRAŻ GMINNĄ R.W. ŁĄCZCIE SIĘ I WYSTOSUJCIE WSPÓLNY POZEW. W GRĘ WCHODZI OK 300 000 ZŁ.

BRAVO DLA MŁODEGO PRZEDSIĘBIORCY Z HARKABUZA, KTÓRY ODWAŻYŁ SIĘ UTRZEĆ NOSA STRAŻNIKOM.

Proszę wyłączyć Caps Lock. Admin
Loco07:55, 17 lutego 2010
Prawo, to prawo - jak policja, czy straż gminna może skutecznie wymagać przestrzegania prawa, kiedy sama nie stosuje się do jego przepisów? Całkiem naturalnie w każdym społeczeństwie są ludzie, którzy świadomie popełniają wykroczenia. Nieco żenującą jest sytuacja, kiedy to oni oskarżają policję / straż gminną, jednak już mega-żenadą jest, gdy mają rację...
A13:44, 16 lutego 2010
Straz miejska czy gminna ma pilnować porządku a nie zabierać robote policjantom .W Rabie W. straz gminna czy jak jej tam ustawiała w lecie fotoradar w skrzynce na kółeczkach porazka
kominiarz08:55, 10 lutego 2010
a ja jeżdze w kominiarce i bez tablic rejestracyjnych, naklejke z szyby tez oderwalem. Zdjecia z fotoradaru mi nie straszne.
k23:31, 9 lutego 2010
Szpitala:D
kila20:38, 9 lutego 2010
Buhahaha oddzialem czego :D
urząd skarbowy19:50, 9 lutego 2010
do gorola
a jeżeli fotoradar był ustawiony pomiędzy siedzibą firmy a oddziałem a gość nie prowadzi firmy transportowej tylko usługową?
Zastanów się zanim coś napiszesz.
gorol19:09, 9 lutego 2010
jezeli to byl samochod firmowy to powinno byc wpisane w ksiazsce kto i gdzie wtedy korzystal z niego.Bo wszedzie na swiecie za samochod jezeli nie zostal skradziony odpowiada wlasciciel. Jezeli niewie tego to pwinien poniesc konsekwencje karno skarbowe.
BAJO ;)12:32, 9 lutego 2010
Ludzie, zestaw CB kosztuje 200 zł (taki żebyście mogli żerować jak pasożyty - słuchać a nie odpowiadać) Taki zestaw nawet bez gruszki bo i tak jej uzywac nie bedziecie. Czy 200 zł to tak duzo? Wszyscy płaczecie, ze policja to, policja tamto, ze oni nie placa, ze Wy biedni i pokrzywdzeni. Odkad jezdze z radiem nie placilem nigdy(Już 5 rok sie zaczal - a nie jezdze 50 km/h). Tylko trzeba uzywac a nie tylko wlaczyc i sluchac.
grafi12:19, 9 lutego 2010
straż gminna nie powinna mieć fotoradaru tylko powinna pilnować porządku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tola10:39, 9 lutego 2010
Jestem przekonana że radar i wszystkie inne dokumenty są w porządku, bo urzędy gmin, miast nie mogą sobie pozwolić na nielegalny sprzęt. Pan kierowca prowadząc działalność gospodarczą powinien się obecnie raczej obawiać kontroli Państwowej Inspekcji Pracy jeżeli chodzi o czas pracy pracowników i dysponowanie samochodem oraz Urzędu Skarbowego w celu kontroli kosztów prowadzonej działalności gopodarczej czy aby samochód nie był wykorzystywany do spraw prywatnych a rozliczony w koszty firmy!!!
Ania09:52, 9 lutego 2010
Ciekawe czy sprawdzacie legalność innych radarów ? Czy płacicie jak Was złapią? Ja też zapłaciłam w Rabie i zdjęcie było bardzo wyrazne ,więc skoro sędzia nie miał wątpliwości ,to gdyby miał choć trochę ambicjto powinien zapłacić i przeprosić .Mnie przynajmniej było wstyd ,że złamałam prawo i staram się jeżdzić bezpiecznie ,więc go nie usprawiedliwiajcie!!!!
lb08:23, 9 lutego 2010
uwierz mi leila ze wiem. i ciezko mi przejsc do porzadku dziennego nad tym ze ludzie ktorzy od nas wymagaja przestrzegania przepisow sami ich nie przestrzegaja - czy to formalnie (jak te nieszczesne homologacje - skoro sa wymagane, to niech beda spelnione) czy tez praktycznie (nagminne lamanie przepisow ruchu drogowego przez tych ktorzy powinni byc przykladem dla innych).

facet zrobil zle - ale w cywilizowanym kraju powinny funkcjonowac dwie rzeczy
- domniemanie niewinnosci
- dowody zdobyte niezgodnie z prawem (a za takie chyba mozemy uznac material z fotoradaru bez homologacji) nie moga byc uzyte w oskarzeniu.

tak wiec mimo ze jest winny ten facet powinien zostac oczyszczony z zarzutu za jaki go ukarano. powtorze - mimo ze jest winny.
leila23:01, 8 lutego 2010
Ib czy Ty rozumiesz znaczenie slowa HIPOKRYZJA? Bo naduzywasz a chyba nie bardzo wiesz ocb :D co jest nie jasne w zwiazku z eksploatacja tego radaru? Ze stoi tam gdzie wszyscy chca jechac 120 i wiecej bo jest kawalek prostej drogi?

Skoro miasta maja swoich straznikow to dlaczego wies ma ich nie miec? Skoro w miastach straz miejska moze lapac piratow drogowych co wiecej moze ich zatrzymywac bez obecnosci policji, to dlaczego straz gminna ma nie wykozystac swoich praw? Fakt mogliby zajac sie nie tylko radarem, ale tez piciem wkolo sklepow, dzikimi wysypiskami smieci itp, ale skoro maja prawo nadane nie przez lokalne wladze ale przez wladze panstwowe to niech z nich korzystaja.

Pomyslcie ile tragedii nas ominelo, bo teraz przez Rabe jezdza wolno nie tylko mieszkancy, ktorzy od zawsze tak powinni jezdzic, ale i obcy przejezdzajacy tylko, ktorzy urzadzali sobie wyscigi na zakretach.

Ja popieram, ale zachecam tez do innych dzialan Panowie
por. Cez22:43, 8 lutego 2010
To że mu zrobili zdjęcie to na pewno jechał za szybko więc mu cyknęło fotkę. Ale zdjęcie na pewno mu pokazali tylko "żeby widział że jest" Na sto procent zdjęcie było tak wykadrowane że tylko jego auto było na zdjęciu...... A znam przypadki gdy jeden samochód jechał zgodnie z ograniczeniami ale drugi go wyprzedzał..... obydwaj dostali mandaty bo zdjęcie było tak wykadrowane że drugiego auta nie było widać. Też kiedyś mi taką fotkę przysłali z pod Rzeszowa..... ależ było pięknie wykadrowane - jakbym tylko ja jedyny tą trasą Kraków Rzeszów jeździł.....
maro22:06, 8 lutego 2010
Cwaniaczek.........mam nadzieje że sędzia obciąży go kosztami sądowymi i da mu NAUCZKĘ !!!!!!!!!!!!!
fotoradarek22:04, 8 lutego 2010
pomijając tą całą sytuacje z tą sprawą w sądzie ja bym chciał taką małą statystyka ze strazy gminnej w rabie wyżnej 1.ilość mandatow wlepionych za pomocą fotoradara. 2.ilość mandatow za bajzel kolo posesji 3.ile pijakow sprzątnięto z drogi i okolic sklepow 4.ilu osobom w potrzebie pomogli np. staruszce przejść przez jezdnie. mogłbym tak tworzyć te punkty ale te d..ki nie potrafią robić nic innego jak łapać kierowcow i wlepiać mandaty. Dziwie sie mieszkancom gminy ze wybieraja władze ktore marnotrawią forse podatnikow na tych darmozjadow. wiecie ludzie ile jest służb do kontroli kierowcow i jeszcze straz gminnna tez, to dajcie uprawnienia i harcerzom, strazy leśnej i wodnej, sokistom z kolei, droznikom itd i niech sie kazdy zasadza na kierowce i go mandatuje. A kazdy Polak ma prawie prawko jazdy. zeby mnie zle nie zrozumiano nie popieram piractwa na drodze ale i państwa policyjnego i monitoringu na kazdym kroku tez. Bo jak tak dalej pojdzie to kazdy człek bedzie miał pomalutku kamerke i czipka w dupce zamontowanego tak ze bedzie odnotowane nawet kiedy i gdzie był sie za przeproszeniem wys..ć
lb21:57, 8 lutego 2010
boze, mowicie o zasadach - ze kierowca przekroczyl predkosc, musi placic, ze robi szopke i sie miga etc, a jednoczesnie nie przyjmujecie do wiadomosci ze zasady powinny byc tez ze strony ludzi uywajacych np fotoradarow. HIPOKRYZJA. jestem z tym facetem calym sercem, chocby dla zasady. niech przestrzegaja ich wszyscy a nie tylko jedna strona.

a swoja droga to jak jezdzi policja takze wola o pomste do nieba. nastepni ponad prawem. dopiero jak po pijaku zlapia takiego czy innego i nie da sie zatuszowac sa jakiekolwiek konsekwecje... HIPOKRYZJA. dlatego jestem z tym facetem tym bardziej. niech on to wygra i da przyklad innym.
lol221:10, 8 lutego 2010
:D tutaj na pewno mu nie odpuszcza :D niech na to nie liczy :D mogl jechac przepisowo

a propo twarzy:D nie robilby z siebie glupa bo sedzia stwierdzil ze to jego geba :D wiec ratuje go tylko brat blizniak :D
lol21:00, 8 lutego 2010
A niech ta straz stoi! I dobrze robi bo przez rabe ladna rowna droga to sie i depnac chce... ale sa dzieci piesi skrzyzowania! Trzeba smiertelnego wypadku zeby sie ludzie nauczyli jezdzic wolno w terenie zabudowanym? Niech pilnuja! A przedsiebiorca niech placi i niech jeszcze slono za bzdurny proces zaplaci!!
Do Freda20:50, 8 lutego 2010
A ktory to paragraf :Prawo o ruchu drogowym stanowi, że właściciel pojazdu ma obowiązek wskazać na żądanie organowi uprawnionemu (jakim jest niewątpliwie straż gminna) komu udostępnił pojazd w określonym czasie.

do mnie kilka lat temu zapukal dzielnicowy ze zdjeciem z fotoradaru na ktorym widac nr. rej. mojego pojazdu-ale twarz nieczytelna.
Dzialal na zlecenie Policji z okolic Dębicy,bo tam bylo podobno przekroczenie predkosci.
Nic nie zwojowali,nie pamietalem kto wtedy prowadzil pojazd,jeszcze kilka razy mnie nekali i w koncu odstapili.
kierowca20:49, 8 lutego 2010
po co ten gość robi taką awanturę. Fotoradar może ma złą homologację, ale to nie zmienia faktu, że prędkość została przekroczona. Cwaniak chce wymigać się od placenia mandatu. Kiedyś złapał mnie fotoradar w Witowie. przekroczyłem 29 km. Nawet przez myśł mi nie przeszło, żeby nie płacić. Wina była moja, więc zapłaciłem. Tylko cwaniaki próbują oszukac prawo
smród20:42, 8 lutego 2010
W Rabie Wyżnej
pożyczają maszynkę do robienia pieniędzy by spłacić budowę potężnego budynku gminnego i to kosztem swoich mieszkańców (pewnie i tych głównie co ich wybrali :) a straż wiejska jest tam śmieszna !! i na pewno nie ma uprawnień do obsługi tego typy urządzeń !!! Ma facet rację i wygra !
motoślimak20:18, 8 lutego 2010
Nowy Targ też powinien iść w tym kierunku i kilka fotoradarów zainstalować, na alejach X2, na drodze z rynku do nowego kościoła, na szaflarskiej X2 Szybciutko zwróciłaby się ta inwestycja, oj szybciutko.
Fred20:09, 8 lutego 2010
Czy nikomu z Was - pseudokierowcy nie przyszło do głowy, że wystarczy zdjąć nogę z gazu, jechać spokojnie zgodnie z przepisami. Potrójna korzyść: spokojny sen, pełny portfel oraz oszczędzicie mi czytania debilnych komentarzy.
ahoj19:38, 8 lutego 2010
taka prawda ze każdy z Was co płacił mógł być ciemniakiem;) nawet policji, mało kto wie że na obsługe radaru potrzebne jest upowaznienie, nalezy przejsc kurs, podobnie z homologacja. Nieraz widzi sie młodych policjantow po szkole, ktorzy raczej nie maja takiego upowaznienia;) podobnie z homologacją. Zawsze można się uprzeć, ale z władzą wygrać sie nie da;)
miejscowy19:35, 8 lutego 2010
Podobno Gmina Raba chce sama kupić fotoradar i w tedy nie będzie kłopotu z homologacją drżyjcie kierowcy na terenie Gminy a wolność rozrabiakom i chuliganią
Fred19:31, 8 lutego 2010
Prawo o ruchu drogowym stanowi, że właściciel pojazdu ma obowiązek wskazać na żądanie organowi uprawnionemu (jakim jest niewątpliwie straż gminna) komu udostępnił pojazd w określonym czasie. Skoro gość nie prowadzi gospodarki transportowej w swojej firmie to już jego problem. Ponadto prawo o ruchu drogowym mówi o uzgodnieniu miejsc ustawienia fotoradaru z policją, ale nie mówi nic, że musi mieć to formę pisemną. Gość ewidentnie ucieka od punktów, nie wygra.
osioł18:50, 8 lutego 2010
problem to bedzie jak sie chłop uprze i go uniewinnią a z tysiąc cwaniakow ciemniakow zapłaciło mandaty po prostu ci co zapłacili tez mogli nie płacic trzymam kciuki za goscia
tukareja17:34, 8 lutego 2010
Szkoda zachodu dla 300/400 złotych. Lepiej kupić jammera lub CB niż bawić się w sądy. Takie jest moje zdanie.
lolipop...17:22, 8 lutego 2010
pokażcie zdjęcie, niech internauci je ocenia:D
pravnik_pistolet17:10, 8 lutego 2010
gość ma sprawę wygraną. precedensu z homologacją żaden rozsądnie myślący sędzia nie ruszy.
czesio16:51, 8 lutego 2010
kierowca ma racje byl spokoj gdy ty cymb...nie bylo. niech pilnuja gminy w nocy a nie w godz od 8 do 16.
bbb16:47, 8 lutego 2010
Homologację robi się na urządzenie i wydaje się jego właścicielowi! Właściciel ma prawo użyczyć do wykorzystania uprawnionym podmiotom - tutaj Straży Gminnej. Przedsiębiorca winien prowadzić książkę dyspozytora pojazdów i swoim pracownikom wydać pisemne upoważnienie do korzystania z pojazdów służbowych. Jeżeli naruszył jeden z tych przepisów, sam ponosi odpowiedzialność w przedmiotowej sprawie. I na tym koniec- UKARAĆ!!!!!!!
CB od lat16:31, 8 lutego 2010
I po co mu to? Przeciez nie zaplacil wiecej niz 400 zl wg mnie to pewno 300 zl mandatu. A cala ta zabawa ile go kosztuje? Smieszny człowiek. Przedsiebiorca z harkabuza, jak prowadzi biznes to biedny nie jest. Ta gra nie jest warta swieczki, ale sa ludzie i "ludzie". Zamiast płakać w sądzie i placic za te ceregiele zainwestował by lepiej w CB lub jammera. Pozdro
Józka16:14, 8 lutego 2010
Cwaniak stara się być dobrze poinformowany przez,,,? i być mądrzejszy od strażnika-zenada!!
kierowca16:12, 8 lutego 2010
ja tez zapłaciłem 60 km na 40,od tej pory omijam Rabę szerokim łukiem ,wole nadrobic km a tam nie jechac ,wam tez to polecam
fifi15:52, 8 lutego 2010
nareszcie ktos zająl sie nieformalnie usytuaownymi fotoradarami straz gminna nie zajmuje sie tym czym powinna najlłatwiej jest w ukryciu postawic radar i lapac ,ciekawie jak oni tzn straznicy jeżdżą czy przepisowo...niech stana na drodze i zatrzymują a nie w ukryciu...
policjantka z Miami15:44, 8 lutego 2010
tak ...,,ciekawe'' tłumaczenie kierowcy-rajdowcy. Dla mnie to nie radar a kierowca wymaga zbadania:)))(pominę już jakiego...)
!15:42, 8 lutego 2010
Dobrze chłop robi....
Nie lepiej wszystko sprawdzą i wtedy niech go obwiniają!!
f/x15:33, 8 lutego 2010
Tak trzymać-niedługo fotoradar będzie śledził każdego. Ja wiem że trzeba walczyć z piratami ale to co się wyprawia w tej kwestii to paranoja. Może dać każdemu nie tylko mundurowemu aparat i niech pstrykają . Chyba są jakieś normy co to określają.
Kumpel ma starą CMIEN-e to też by chciał porobić.
miki15:02, 8 lutego 2010
Brawooooo
Smok14:36, 8 lutego 2010
I bardzo dobrze. Niech się broni, nawet jak przekroczył tę prędkość to te fotoradary to przesada i powinny zniknąć.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas